Ontruimingsoefening
15 september 2020

Op dinsdagochtend 15 september hebben we onze jaarlijkse ontruimingsoefening gehouden. Nadat onze conciërge Tom het ontruiminmgsalarm had geactiveerd, liet iedereen alles waar hij mee bezig was uit de handen vallen. De bedrijfshulpverleners kwamen in actie en de leerlingen hebben onder leiding van hun leerkracht via de voor hun groep vastgestelde ontruimingsroute het gebouw zo snel mogelijk verlaten. Op de speelplaats aangekomen controleerden de leerkrachten aan de hand van hun groepslijst of alle kinderen inderdaad aanwezig waren. Juf Annuschka ontdekte al snel dat één leerling ontbrak die (bij wijze van test!) op het toilet was achtergebleven. Ondanks dat hier en daar een raam en/of deur was blijven openstaan (moet eigenlijk gesloten worden), kunnen we stellen dat deze oefening goed verlopen is. Alle leerlingen en volwassenen hadden immers binnen 5 minuten het gebouw verlaten en waren veilig aangekomen op de speelplaats. Laten we hopen dat het bij een oefenbing blijft!