Schoolbieb
10 september

Na de tijdelijke sluiting van onze bibliotheek vanwege de Corona maatregelen, starten we de uitleen binnenkort weer op. De bieb wordt gerund door de leesconsulant van het Centre Ceramique in samenwerking met enkele vrijwilligers. De bezetting met vrijwilligers is momenteel erg krap. Derhalve zijn we op zoek naar extra handjes voor onze bieb. Vandaar onze vraag of u (of opa, oma, buurman, buurvrouw!) op dinsdag een paar uurtjes tijd heeft om de gelederen van de bieb te versterken? Dit mag een hele ochtend of middag, maar ook een deel hiervan. Wekelijks of 2 à 3 wekelijks. Iedere hulp is welkom.

Wat wordt van u verwacht?:

- Ontvangen van kinderen.

- Beantwoorden van vragen van kinderen en het ondersteunen bij het zoeken naar boeken.

- Innemen, uitlenen en reserveren van materialen via het programma schoolWise (m.b.v. scanner).

- Opruimen van materialen.

- Zorgen voor een aantrekkelijke uitstraling van de schoolbibliotheek.

Vanzelfsprekend wordt u hierbij door de leesconsulent begeleid en ondersteunt. Mocht u zich als vrijwilliger willen aanmelden of nadere informatie wensen, horen we dit graag van u.