Schooladviezen
24 februari

Maandag 22 en dinsdag 23 februari waren spannende dagen voor de leerlingen van groep 8: de definitieve adviezen voor het voortgezet onderwijs werden met ouders en leerlingen gedeeld. Ondanks de Corona crisis is het schooladvies op hoofdlijnen op dezelfde wijze tot stand gekomen als in de afgelopen jaren: op basis van werkhouding, motivatie, leerresultaten en leergroei gedurende een langere periode op de basisschool. Ondanks de "onrustige" Corona periode met 2 schoolsluitingen vanaf maart 2020 zijn we er van overtuigd dat we zowel kansrijke als realistische adviezen hebben gegeven. In april staat voor de leerlingen van groep 8 nog de Centrale Eindtoets gepland, waardoor het schooladvies bij een goede score eventueel naar boven bijgesteld kan worden (bijstellen naar beneden is niet toegestaan). Dit schooljaar zijn de volgende adviezen gegeven:

9 leerlingen advies V.m.b.o.

6 leerlingen advies TL

5 leerlingen advies TL / Havo