Studiedag
7 december

Maandag 7 december hadden de leerlingen van alle Mosalira scholen in Maastricht een vrije dag omdat er voor voor alle personeelsleden een gezamenlijke studiedag gepland stond. Helaas was het niet mogelijk deze studiedag voor de ruim 600 personeelsleden "fysiek" door te laten gaan. Daarom zaten we met z'n allen om 9.00 uur klaar achter onze computers en/of digiborden voor de digitale opening van de dag door beide leden van het College van Bestuur van Mosalira. Aansluitend volgde een digitale workshop van Erik Scherder, hoogleraar neuropsychologie aan de Vrije Universiteit van Amsterdam. U kent Erik Sherder vast wel van zijn TV optredens o.a. bij "De Wereld Draait Door". Hij nam ons mee in de wereld van het brein, de ontwikkeling hiervan in het algemeen en bij kinderen in het bijzonder. Vervolgens volgden we met het schoolteam een webinair van de uitgever van de methode "Estafette 3". We zijn namelijk op zoek naar een nieuwe methode voor technisch- en begrijpend lezen voor de groepen 4 t/m 8. Na een grondige uitleg van de inhoud en opbouw van deze methode, kunnen we in januari aan de slag gaan met het geven van proeflessen uit deze methode. Nadat iedereen even tijd had voor eigen werkzaamheden, werd de dag op Mosalira niveau digitaal afgesloten met een bijdrage van cabaretier Peter Heerschop. Een dag weliswaar in een andere vorm dan gebruikelijk, maar niet minder interessant en waardevol.