Beeldje Anne Frank
25 november

De naam Anne Frank is niet zomaar een naam. Het is een naam die refereert aan een belangrijk gegeven uit onze geschiedenis. Een naam die zeker in de huidige tijd met alle tegenstellingen en onverdraagzaamheid in de maatschappij, steeds meer inhoud krijgt. Als school dragen we de nagedachtenis van Anne Frank daarom ook nadrukkelijk uit door het project rondom WOII, het bezoek aan kamp Vught en de militaire begraafplaats in Margraten en de herdinking bij het herinneringsmonument op de Abstraat. Binnen ons schoolgebouw wordt daarnaast op meerdere manieren gerefereerd aan de naamgeefster van onze school, Anne Frank. Zo staat er in de hal een symbolische kastanjeboom, zijn er op ramen teksten uit het dagboek te vinden, staat in de hal een boekenkast met materialen over Anne Frank en hangen her en der in het gebouw foto's van Anne Frank en het achterhuis. Om deze "verzameling" compleet te maken wordt hier over een tijdje een bronzen borstbeeldje van Anne Frank aan toegevoegd. Dit kunstwerk is gemaakt door de bekende kunstenaar Wil van der Laan, die o.a. ook de schepper is van de Engel op de Groene Loper. Op vrijdag 25 november jl. waren de leerlingen van groep 7 aanwezig bij het gieten van dit beeld in de bronsgieterij vlak over de grens in Vroenhoven. Een unieke ervaring voor de leerlingen en hun begeleiders.